27 de juny 2017

Nou Butlletí

Nº11, primer semestre de 2017 (PDF, 1.400 KB):

Adjuntem a continuació l'article de la portada, sobre el Dia Mundial sense drogues:

L'Assemblea General de les Nacions Unides va establir el 26 de juny com el Dia Internacional de Lluita contra l’Ús Indegut i el Tràfic il·lícit de Drogues. La celebració d’aquest dia serveix per recordar el perill que suposen les drogues.

L’Associació Canaan és una entitat compromesa en el bon treball i l’apoderament de les persones amb problemes d’addicció i en situació d’exclusió social. La nostra tasca també revoca en la sensibilització del nostre entorn sobre el risc en l’abús de drogues.

El consum de drogues pot comportar problemes familiars, socials, educatius, tant a aquelles persones amb dependència com a aquelles que consumeixen sense tenir-ne una addicció.

Segons l’Agència de Salut Pública de Catalunya, el 2015 unes 13.779 persones van iniciar tractament ambulatori per abús o dependències de les drogues. Les substàncies rellevants per l’abús van ser principalment alcohol (47,42% dels casos notificats), cocaïna (17,95%), derivats del cànnabis (13,81%), heroïna (12,21%) i tabac (3,64%).

Per tal de combatre els factors de risc, cal que cada dia sigui 26 de juny, entenent que l’èxit en el procés de rehabilitació s’aconsegueix a partir de l’esforç, la voluntat i la constància diària.

El fet de viure en un entorn desafavorit, la manca de lligams amb la família o el fet que els pares tinguin actituds favorables cap al consum de drogues, el fracàs escolar o els problemes de conducta de manera precoç o persistent, són factors que augmenten la probabilitat que les persones abusin de les drogues.

El nostre esforç també es basa en el deure d'afavorir i generar factors de protecció. Aquests factors actuen de manera inversa als anteriors, reduint la probabilitat que una persona consumeixi drogues.

Generar la capacitat de pensar de manera crítica, promoure habilitats per comunicar-se i relacionar-se amb altres  persones no consumidores, desenvolupar vincles emocionals positius en les relacions més pròximes, sobretot la família, i aconseguir la inserció social i laboral de les persones dependents, serien alguns d’aquests factors de protecció.