18 d’abr. 2018

Roses de Sant Jordi

Com cada any per Sant Jordi estarem a la plaça major de Banyoles venent roses. Com a novetat, enguany seran roses 100% ecològiques. És una forma més de donar-nos a conèixer i de recaptar fons. Recordem també a les persones interessades que oferim el servei d'entrega (per la província) de rams de roses personalitzats. Celebra Sant Jordi col.laborant amb Canaan!

28 de febr. 2018

"Ens Patina L'Embrague"

El divendres 9 de febrer l'Anna Mullera, Directora de Canaan, va participar a "Ens Patina L'Embrague", el programa setmanal sobre salut mental promogut per la Fundació Drissa.

Durant el programa l'Anna va fer un recorregut al voltant dels orígens de l'Associació Canaan, el perfil d'usuaris que acull (persones amb problemes d'addiccions i en risc d'exclusió social) i el tipus de feina que es fa amb ells.

(l'entrevista a l'Anna Mullera comença a partir del minut 10 del programa)

Audio del programa:

12 de gen. 2018

Nou butlletí, nº 12

>> Descarrega el Butlletí (en format PDF - 530 KB)

L'article de portada: "Més Informació, menys Risc"

En l’actualitat, quan parlem de consum de drogues ens trobem en el binomi: experimentació i risc per un costat i, per l’altre, dany i benefici. Aquest binomi s’explica pel fet que el consum comença per una pressió social, per unes pautes que la societat estableix com a “normal”. Com per exemple, la visió que hi ha drogues més bones o que inclús formen part de la nostra quotidianitat (alcohol, el tabac , alguns medicaments) i d’altres més dolentes, o que hi tenen estereotips relacionats sobre edat, classe social, espais de consum, perfil del consumidor...

Així doncs, hi ha la part de l’experimentació: del fet de provar quelcom diferent, de viure noves sensacions sense tenir en compte el risc que aquests consums suposen. Això és perquè en la balança experimentació-risc, les percepcions del tipus “serà un consum esporàdic”, “jo controlo” o “ho deixo quan vull” pesa més en la decisió final. Fins aquí, queda clar aquesta primera part del binomi; parlem ara de la segona: dany i benefici.

A vegades obviem que els consumidors de drogues obtenen un clar benefici d’aquests consums, com pot ser el desinhibir davant situacions compromeses pel subjecte, millorar les relacions, controlar estats d’ansietat, desconnectar de la realitat… Si aquest benefici no existís, no se n’assumiria el risc.

Per tant, l’ambivalència en les decisions de les persones consumidores de substàncies és un fet. Es mouen constantment entre aquests binomis i, cada vegada que consumeixen prenen part per l’experimentació i pel benefici. Un % significatiu d’aquest consum aniran derivant en consums més repetits i en augment de les quantitats, convertint-se en hàbits. Un % significatiu d’aquests passaran de l’abús a la dependència i desenvoluparan una addicció. Com fer prevenció d’aquesta malaltia? Potser l’eslogan “+info - risc” ens hi podria ajudar.

Sumari del Butlletí nº 12:
  • Més Informació, menys Risc
  • Formació del personal i voluntaris
  • Concurs disseny de samarretes
  • Fem oci, fem entorn
  • Alta terapèutica
  • Nou pis d’inserció
  • 27.179 kg de solidaritat
  • Participació en la Marató de TV3
  • Xerrada sobre alimentació
  • Canaan amb el pregó de la Festa Major
  • Espai de comunicació Canaan: els dies de Nadal a l’Associació.
  • Les 2 cares de l’1-0
  • La figura de l’educador social