22 de des. 2016

Bona Nadal i feliç 2017

Felicitació feta pels usuaris de Canaan, que han acompanyat amb aquest text:

"Aquestes festes estan plenes de bones intencions, ganes de seguir endavant i escriure un nou futur. És per això que els nois de Canaan us volem desitjar un Bon Nadal i un feliç 2017."

16 de des. 2016

Sorteig de la panera solidària

Com cada any, hem organitzat el sorteig d'una panera solidària. La situació econòmica de l'entitat sempre és per nosaltres un motiu de preocupació, i iniciatives com aquestes ens suposen una ajuda.

NOTA POSTERIOR: Després del sorteig, el dia del lliurament de la panera. A l'esquerra, la Dina i l'Assumpció, respectivament presidenta i col.laboradora de Canaan. A la dreta la família
afortunada.

12 de des. 2016

Reunió de familiars

Sota la coordinació de la presidenta de Canaan, Dina Trovo, i del psicòleg de l'entitat, Adrià Cuadros, el dissabte 10 de desembre es va fer una reunió de familiars, tal com periòdicament es van fent, per tal d'ajudar les famílies a gestionar millor la relació amb el seus familiars i així contribuir al seu procés d'estabilització.

En aquestes reunions, a banda dels punts d'informació aportats pels professionals de Canaan són igual d'importants les intervencions dels familiars, ja que els dubtes, les pors i les experiències d'uns sovint poden ser d'ajuda per als altres. Compartir el que passa ajuda a disminuir la sensació de solitud i alhora pot possibilitar una millor gestió de les dificultats familiars.

Es va incidir de manera especial en la necessitat d'actuar de manera coordinada amb els criteris de Canaan, per tal d'evitar que els usuaris rebin dos missatges i trobin excuses per a "acollir-se" al que els sembli més fàcil. Es va remarcar aquest tema sobretot tenint en compte que quan s'acosten festes, com ara les de Nadal, les possibilitats de desestabilització augmenten, a causa de les sortides que es programen en el cas d'aquells usuaris que en la fase del procés que estan les tenen autoritzades.

6 de des. 2016

Suplència en la direcció

Com a conseqüència de la baixa de maternitat de la directora tècnica Anna Mullera, la psicòloga i experta en addiccions Natàlia Ravetllat ha estat quatre mesos portant la direcció de Canaan. A més de l’agraïment per la seva bona feina durant els quatre mesos, ara volem consolidar alguns canvis introduïts durant la seva estada que han suposat una millora del funcionament de l'entitat.

25 de nov. 2016

Inauguració de la nova cuina

El dimecres 23 de novembre, Dina Trovó, presidenta de l'Associació Canaan, va inaugurar oficialment la nova cuina industrial de l'Associació i els assistents varen poder accedir a l'espai per inspeccionar els elements que la componen.

Cal agrair a la Diputació de Girona la subvenció atorgada, al Sr. Pere Viella de "Fem Fira" l'esforç per lliurar el mobiliari d'inoxidable amb una excel·lent relació qualitat/preu, al paleta Sr. Masdeu per la seva dedicació, i a la resta d'industrials, Instalgrup i Branyas, que ho han fet possible.

Amb aquest equipament es compleix un vell somni de la fundadora que permetrà centralitzar el servei de cuina als usuaris i optimitzar els recursos alimentaris de l'Associació Canaan.

21 de nov. 2016

Estudiants d'Educació Social ens visiten

A principis de novembre vam rebre els estudiants de 1r. d'Educació Social de la Universitat de Girona. En aquests casos se'ls fa una visita de portes obertes. Se'ls convida a parlar amb els usuaris i també amb alguns antics usuaris que ja han realitzat el procés de deshabituació i reinserció, per tal que els/les estudiants puguin conèixer de primera mà el treball que es fa a Canaan. També se'ls ofereix la possibilitat de preguntar el que vulguin als/les professionals i col.laboradors/es del centre.

27 d’oct. 2016

Diputació de Girona

El 2015 la Diputació de Girona va concedir a l'Associació Canaan 21.000 euros per al projecte "Adequació d'espais". Les obres es van dur a terme entre finals de 2015 i el 2016, i han consistit en la renovació dels tancaments del centre Baldiri (que estaven en males condicions i s'han substituït per PVC), en renovar el mobiliari del mateix centre, i en la reforma de la cuina de l'espai del carrer Muralla, per tal de poder realitzar el taller de cuina amb els usuaris, una de les activitats regulars de l'Associació. Volem aprofitar l'ocasió per a agrair aquesta important ajuda a la Diputació.

8 de jul. 2016

Assemblea Anual i reunió de familiars

El dissabte 18 de juny al matí al nou espai rehabilitat de la seu social del carrer la Muralla es va fer l'Assemblea Anual de l'Associació Canaan Pla de l'Estany. Es va aprovar per consens l'acta de l'última assemblea, la memòria d'activitats i la memòria econòmica del 2015 i els projectes i el pressupost de 2016.

El mateix dia, a la tarda, es va fer una reunió de familiars a les oficines del Passeig de la Indústria. Va ser conduïda per la presidenta de l'entitat, la Dina Trovo, i pel l'Adrià Pujol, el psicòleg. El tema escollit per a la reunió va ser la codependència, i la valoració dels diferents familiars assistents va ser molt positiva.

(la foto és de l'Assemblea)

15 de gen. 2016

Butlletí nº 8

L'article anterior sobre patologia dual forma part del darrer butlletí que hem publicat, el podeu descarregar des d'aquest enllaç (en format PDF, 1300 KB):