25 de febr. 2024

Dones migrants i conductes addictives dels adolescents

Convocades per l'Associació Valentes i Acompanyades, de Salt, el dimarts 6 de febrer la Pilar Vila (psicòloga de Canaan), i l'Anna Mullera (directora tècnica), van fer una xerrada amb dones d'origen migrant al restaurant la Porta del Món, de Banyoles.

La xerrada formava part d'un projecte més ampli que lidera l'Associació Valentes i Acompanyades, el qual compta amb finançament europeu. L'objectiu és treballar i conscienciar sobre el matrimoni forçat, però per fer-ho, també s'ofereix a les dones que hi participen un cicle de xerrades sobre diferents temes.

En aquesta ocasió, el tema era les addiccions dels adolescents. Amb les dones participants, d'origen marroquí, vam fer una aproximació a les conductes addictives, i a les estratègies que es poden utilitzar per a prevenir-les, sobretot des de l'àmbit familiar.

Com altres vegades, vam comptar amb la col.laboració de l'Ajuntament de Banyoles.