8 de febr. 2024

Diàlegs Granés Fundació

El passat 1 de febrer vam assistir a la presentació a Banyoles del llibret 'Salut Mental i Discapacitat Intel.lectual', de la col.lecció Diàlegs Granés Fundació. S'hi recull el resum de les ponències i el contingut audiovisual de la 2a. Jornada de Salut Mental i Discapacitat Intel.lectual que es va celebrar al mes de maig del 2023. (1)

L'acte va ser conduït per Berta Artigas, i hi van intervenir Laura Masferrer (directora de Granés Fundació), Claudi Camps (director de la Xarxa de Salut Mental i Addiccions), Gemma Parramon (presidenta de la Societat Catalana de Psiquiatria i Salut Mental), i Israel Belchi (responsable dels Projectes de Salut i de Vida Independent de Dincat). També hi van intervenir dos testimonis en primera persona: Irene Tohà i Gerard Ayats.

La presentació del llibret la va fer Aida Palacín, cap del Servei de Discapacitat Intel·lectual i Salut Mental de l’IAS, i la cloenda va anar a càrrec de Maria Pallisera, membre del Consell Assessor de Granés Fundació.

A Canaan ens va cridar l'atenció sobretot una de les ponències, en la qual s'explicava que, el 15% de persones amb discapacitat, tenen problemes de conductes addictives. I que, per tant, amb aquestes persones cal treballar en xarxa, amb els diferents dispositius existents.

--
(1) https://granesfundacio.org/experts-en-latencio-a-la-discapacitat-intellectual-alerten-dun-exces-en-la-prescripcio-farmacologica/