6 d’ag. 2019

Nou butlletí

Acabem d'enllestir l'últim butlletí informatiu, amb les principals activitats de Canaan del primer semestre de 2019. Descàrrega del butlletí en format PDF

Adjuntem a continuació l'article de la portada, "Posada en marxa del Centre Indústria":

El dia 15 de gener vam posar en marxa el Centre Indústria: un nou centre on també atenem persones amb addiccions i patologia dual.

Aquest centre està catalogat en la cartera de serveis socials com un pis amb suport per a persones amb drogodependències de baixa intensitat. Aquesta baixa intensitat té relació amb el nombre d’hores d’atenció dels professionals que hi treballem i també amb què el programa que s’ha establert per als usuaris no té una intensitat tan elevada. Es tracta de persones que ja tenen un temps llarg d’abstinència i que realitzen un programa individualitzat d’inserció social.

Té una capacitat per a 8 usuaris, i en aquests moments ja es troba al màxim de la seva ocupabilitat.

La majoria de les persones que viuen en aquest centre residencial són homes, de més de 55 anys, i amb la necessitat de tenir un suport en les seves activitats i sobretot en la seva autonomia.

Des de Canaan els oferim també seguiment psicològic, social i educatiu. També fem acompanyaments mèdics juntament amb la Fundació Support per les persones que tenen una curatela judicial o un assistent econòmic.

Motivem als usuaris del Centre Indústria perquè realitzin activitats en el municipi, facin voluntariat o s’involucrin de manera proactiva a les nostres pròpies activitats que tenim com a Associació: l'hort, el teatre, el taller de cuina... són algunes de les activitats que solen realitzar a més a més del taller d’estimulació cognitiva o la sortida d’oci que es fa exclusivament per a ells.

Després de sis mesos de funcionament la valoració que en fan els usuaris és molt positiva tant per les prestacions de la casa com per la seva ubicació immillorable.