15/05/2024

Formació sobre les conductes addictives

Amb finançament de la Generalitat i la col·laboració de l'Ajuntament de Banyoles hem organitzat unes sessions de formació dirigides a mares i pares que vulguin informar-se sobre el tema de les conductes addictives dels fills. Parlarem de consum de substàncies, i també de les pantalles i dels jocs en línia.

La formació constarà de sis sessions: 21 i 28 de maig, i 4, 11, 18 i 25 de juny.  De 18 a 20h, a l'Espai familiar El Portal. La recomanació és que es participi en totes les sessions, però també es podrà participar només en alguna, si algú hi està interessat.

També oferirem sessions dirigides a agents socials comunitaris: aquells professionals de l'educació, dels serveis socials, monitors d'esplai o de clubs esportius, que vulguin introduir-se o compartir experiències i conèixer els recursos que tenim a l'abast en relació amb les addiccions. Aquestes sessions es faran a l'espai La Cúpula, el 6 de juny (18h.), 27 de juny (9h.), i 11 de juliol (9h.).

Alhora, contemplem la creació d'un espai destinat a l'atenció de famílies i/o a joves que vulguin treballar aspectes de consum problemàtic, o aprofundir en un canvi d'estil de vida.

Hem difós la informació sobretot a través de les Associacions de Famílies d'Alumnes (AFA), i la previsió és repetir aquesta oferta de formació més endavant, amb un format més intensiu encara pendent de concretar. Totes les activitats són gratuïtes.