20 d’oct. 2017

El projecte ACTIVA'T

Des de l'Associació Canaan una de les tasques prioritàries, a més del treball sobre l’addicció, és la inserció social i laboral.

Fa anys que treballem en aquesta línia perquè les persones puguin tornar a reincorporar-se al món laboral. Aquest any hem presentat per primera vegada un projecte anomena’t ACTIVA'T, pel qual Dipsalut ens ha dotat amb 5.553 euros. Amb aquests diners hem pogut atendre 24 usuaris de Canaan amb l'objectiu d'afavorir la seva reinserció laboral. Entre altres coses hem treballat: plans d’ocupabilitat, disseny de currículums, formació específica, entrevistes de feina...

Els resultats han sigut molt bons: hem realitzat 3 convenis de pràctiques amb empreses i entitats de Banyoles on els nostres usuaris han pogut anar a fer pràctiques, i 5 persones han obtingut un contracte laboral.

El nivell formatiu dels usuaris també s’ha vist ampliat amb diferents formacions que han realitzat: curs prelaboral de càrniques, curs de manipuladors d’aliments, curs de català, 2n. curs d’integració social, obtenció de l'Eso.

D'altra banda, també s’ha reincorporat a la feina, després de més d’un any de baixa per problemes amb les seves addiccions, dos usuaris en tractament.