3 de maig 2023

30 aniversari de Canaan i nova imatge corporativa

Comunicat de premsa (extracte)

Celebració dels 30 anys de l'Associació Canaan-Pla de l'Estany i presentació de la nova imatge corporativa

Història i evolució de l’entitat.
L’Associació Canaan Pla de l’Estany es va constituir el 1993, inicialment amb el nom de Centro Asistencial Canaan. El seu objectiu és donar atenció residencial i ambulatòria a persones amb problemes d’addiccions, de salut mental, i pertanyents a col.lectius amb pocs recursos i risc d’exclusió social. Va ser declarada com entitat d’utilitat pública el 2015.
L'evolució de l'entitat:
  • El 2001 comptava amb 2 professionals. El 2023, amb 15.
  • Vam començar amb el Centre Baldiri; actualment, a més del Centre Baldiri, disposem del Centre Indústria, quatre pisos de seguiment, i un 'servei d’acompanyament a la vida autònoma' (SAVA).
  • Actualment, s’atenen persones amb patologia dual i "multiconsum-multiproblemes".
  • El 2008 es va fer el primer conveni amb la Generalitat; ara l’entitat està acreditada com a proveïdora de serveis de la cartera de clients de la Generalitat.

Nova Imatge corporativa

Al nou logotip s’hi ha mantingut tots aquells valors històrics provinents de la fundadora de l’entitat, la Dina Trovó. La renovació l'ha fet la Isabel Oliver. Durant el 2023, el logotip anirà acompanyat del recordatori dels 30 anys.
Activitats dins el marc de la celebració dels 30 anys - Xerrada sobre 'Addicció i tercera edat'. Amb la participació de persones de més de 60 anys com a testimonis, i també d'algun metge de capçalera o infermera. Al Casal Cívic de Banyoles (data pendent de concretar). - Obra de teatre, a càrrec de la Direcció d’Escenaris Especials i amb els usuaris de Canaan d'actors. 6 de maig. A l’Institut Pere Alsius (dues representacions: 17h. i 19.30h.). - Dia mundial de les addiccions, 26 de juny. Videofòrum sobre addiccions, amb el testimoni de persones en tractament. A la sala de la Cúpula. - Diada infantil. Activitat al carrer, amb jocs elaborats pels usuaris de Canaan al taller de fusteria (data i lloc pendents de concretar). - Festes d’agost del municipi. Estarem presents al Punt Lila, per tal de poder assessorar en temes d’addicions i conductes de risc. - Nadal: participació a l’exposició de Pessebres de Banyoles (en la categoria d’entitats), i parada al carrer amb objectes fets al taller de fusteria.