10 d’oct. 2022

Acte amb motiu del Dia internacional de la salut mental

El 6 d’octubre, dia internacional de la salut mental, la Taula de Salut Mental del Pla de l’Estany va organitzar una xerrada informativa. Hi van participar, d'una banda, alguns professionals, que entre altres coses vam recordar que, segons les estadístiques, una de cada quatre persones patirà un trastorn mental al llarg de la seva vida. També hi van participar persones usuàries del Centre de Salut Mental de Girona, i alguns usuaris de Canaan. Aquestes persones van poder explicar les seves experiències com a persones afectades per algunes de les malalties mentals més representatives, com ara la depressió o l'esquizofrènia. Gràcies a la reflexió, el diàleg i el debat que hi va haver, va ser un espai molt productiu pel que fa a coneixement, consciència i visibilitat de la importància de la salut mental.