21 d’oct. 2021

Nova etapa de Canaan

El sis d'agost l’Associació Canaan va signar un conveni amb l’Ajuntament de Banyoles, el Bisbat de Girona i el promotor Manel Puig, pel qual Canaan renuncia al llegat que les monges Clarisses li havien atorgat el 1996. Com a contraprestació per la renúncia, Canaan rebrà tres pisos i un local social de l'obra nova que es farà en aquests terrenys, uns pisos i un local que li permetran seguir desenvolupant la seva feina d'atenció i acollida a les persones amb problemes d'addiccions i risc d'exclusió social.

Aconseguir la cessió el 1996 va ser fruit de la perseverança de Dina Trovó, fundadora de l’Associació Canaan, que tenia molt clara la necessitat d'obrir un espai d'acollida d'aquestes característiques. Ara, l'entesa entre el Bisbat, l'Ajuntament (a través de l'estreta implicació de l'alcalde), i el promotor (que ha demostrat una ètica professional molt remarcable i un ferm compromís amb el projecte), han fet possible que arribés a bon port aquesta complexa operació.

El conveni signat a l'agost ja ha superat el període d’exposició pública, i ara està en procés de redacció el Pla de Millora Urbana de l’entorn, que ha de permetre, gràcies a aquesta operació, que Banyoles disposi  d’una nova biblioteca i un centre cultural emplaçats en l'edifici de l'antiga Església de la Providència, així com una oferta d'uns seixanta nous habitatges i també dos locals, un destinat a Canaan i l'altra a Càritas.